ZUS uruchomił e-wizyty
A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkęDbając o bezpieczeństwo i czas naszych klientów, wprowadzamy kolejne udogodnienie, dzięki któremu można odwiedzić ZUS online. To e-wizyta, czyli wideorozmowa z pracownikiem ZUS, która pozwala na załatwienie sprawy z dowolnego miejsca i w dowolnym czasie, bez wychodzenia z domu. Można z niej już korzystać w oddziałach ZUS w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu. W województwie kujawsko-pomorskim usługa ta będzie dostępna od 29 października w oddziale ZUS w Bydgoszczy i od 4 listopada
w oddziale ZUS w Toruniu. - wyjaśnia Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Aby można było odwiedzić ZUS online, wystarczy komputer lub smartfon z kamerką i mikrofonem.
Klient wybiera dogodny dla siebie termin i godzinę wizyty online. Na wirtualną wizytę można umówić się w dni robocze w godzinach od 9.00 do 14.30. E-wizyta może trwać nie dłużej niż 20 min.
Z e-wizyty można już korzystać w oddziałach ZUS w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i we Wrocławiu. Bydgoszcz udostępni e-wizyty od 29 października, a Toruń od 4 listopada. W listopadzie z usługi będzie można już korzystać we wszystkich naszych oddziałach.– informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Jeśli chcemy zarezerwować wirtualną wizytę należy wejść na stronę www.zus.pl/e-wizyta i kliknąć na link „Umów się na e-wizytę”. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres
e-mail, kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również obszar merytoryczny e-wizyty, czyli: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracujący, założenie profilu PUE, docelowo również doradca ds. ulg
i umorzeń – dodaje Krystyna Michałek.
Dzień przed spotkaniem klient otrzyma sms z przypomnieniem o e-wizycie, na wskazany podczas rejestracji numer telefonu. Natomiast w dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem przesłany zostanie mail. Będzie w nim link, w który należy kliknąć by połączyć się z pracownikiem ZUS.
Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję jeszcze na etapie rezerwacji. Jeżeli klient posiada pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć
e-wizytę w imieniu innej osoby.
Data dodania 20.10.2020