Gmina Osie Oficjalny serwis internetowy

Szlak „Piętaszków”

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę
Autorki:
Halina Spychalska i Małgorzata Szulta (Bractwo Czarnej Wody)
Długość 4,7 km
Kod KP-4008-y
Typ szlak pieszy
Kolor żółty
Charakter rekreacyjno-wypoczynkowy
Uwagi Miejscami utrudnienia - teren piaszczysty, uprawy rolne, wąskie pochyłe ścieżki
Trasa Wokół jeziora Mukrz.
Krótki opis
Szlak prowadzi urozmaiconym, lekko pagórkowatym terenem wokół jeziora.

Skrzyżowanie szlaków przy drodze betonowej w okolicy jeziora Mukrz.

Od skrzyżowania szlaków przy drodze betonowej prowadzącej z Tlenia do stanicy wodnej, szlak prowadzi drogą leśną (szlaki - czerwony i czarny - biegną do Tlenia). Pozostawiając niebieski, żółty szlak skręca ostro w lewo w kierunku jeziora Mukrz. Dalej prowadzi wzdłuż brzegu jeziora. Miejscami pojawiają się źródliska, podmokłe wąskie ścieżki, korzenie, ostre podjazdy. Później drogą leśną biegnie w kierunku pola namiotowego i kąpieliska.

Kąpielisko – przesmyk między Zalewem Żurskim a jeziorem Mukrz.

Przed bramą szlak skręca w prawo i prowadzi dalej wzdłuż ogrodzenia (odcinek mało atrakcyjny). Dalej ścieżka bardzo malownicza, wąska i trudna szczególnie dla rowerzysty (pochyłości, nierówności i wystające korzenie), drzewostan stary, z lewej strony zarośnięte zakola jeziora. Dociera do skraju lasu i niebawem wkracza na asfaltową drogę: Tleń – Lniano. Przed mostem (po ok. 400m) ostro skręca w lewo. Na trasie stromy podjazd malowniczym wąwozem i ponowny zjazd aż do przesmyku między jeziorami. W tym miejscu kajakarze przenoszą kajaki na Zalew Żurski lub odwrotnie na jezioro Mukrz.

Przesmyk między Zalewem Żurskim a jeziorem Mukrz - skrzyżowanie szlaków na betonowej drodze.

Po krótkim podjeździe szlak dociera do leśnej polany – z lewej jezioro Mukrz, z prawej Zalew Żurski. Po obu stronach trasy różnorodna roślinność, często samosiejki, ładny widok w kierunku kąpieliska. Na tym odcinku znaki mało widoczne. Szlak wkracza do lasu i aleją brzozową prowadzi do parkingu leśnego nad brzegiem jeziora Mukrz. Dalej skręca w prawo, wiedzie podjazdem w kierunku betonowej drogi. Następnie w lewo betonową drogą do skrzyżowania szlaków (szlaki wychodzące ze stanicy wodnej).

UWAGA!
Odcinek od parkingu leśnego ze względu na walory krajobrazowo - przyrodnicze można pokonać ścieżką wzdłuż brzegu jeziora i ponownie wejść na żółty szlak i skręcić w prawo do spotkania szlaków przy betonowej drodze.

Data dodania 05.08.2019

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.