Gmina Osie Oficjalny serwis internetowy

MOJA WODA

A pomniejsz czcionkę A standardowy rozmiar A powiększ czcionkę

Program Moja Woda
Beneficjenci programu:

O dofinansowanie mogą się ubiegać osoby fizyczne będące właścicielami, współwłaścicielami  lub użytkownikami wieczystymi nieruchomości, na której:

  • znajduje się budynek mieszkalny jednorodzinny,
  • planuje się budowę lub na której rozpoczęto budowę budynku mieszkalnego jednorodzinnego, jednak z zastrzeżeniem, że budynek musi zostać oddany do użytkowania zgodnie z prawem, przed złożeniem dokumentów do wypłaty,

z wyłączeniem nieruchomości, dla których udzielone zostało już dofinansowanie  w ramach Programu Priorytetowego „Moja Woda”.


Forma i wysokość dofinansowania:

Dotacja do 80% kosztów kwalifikowanych instalacji wchodzących w skład przedsięwzięcia
i nie więcej niż 6 000,00 zł na jedno przedsięwzięcie.

Okres kwalifikowalności kosztów od 01.01.2023 r. do 30.06.2024 r. ale inwestycja nie może być zakończona przed wpłynięciem podpisanego wniosku do Funduszu.

Termin realizacji inwestycji nie później niż 30.06.2024 r. 

Termin złożenia dokumentów do rozliczenia dotacji nie później niż 31.07.2024 r. 


Minimalna wartość wnioskowanego i udzielonego dofinansowania nie może być niższa niż 2 000 zł.


Zakres dofinansowania:

Dofinansowaniu podlegać będzie zakup, dostawa, montaż, budowa, rozbudowa, uruchomienie instalacji:

1) do zbierania wód opadowych lub roztopowych z powierzchni nieprzepuszczalnych nieruchomości, tj. z dachów, chodników, podjazdów (np. łapacze, wpusty, osadniki rynnowe, odwodnienie liniowe, przewody odprowadzające  wody opadowe bez rynien i rur spustowych),

2) do magazynowania wód opadowych w zbiornikach (np. szczelne zbiorniki podziemne
i naziemne) o sumarycznej pojemności minimum 2 m3,

3) do retencjonowania wód opadowych, w tym roztopowych w gruncie (np. rozszczelnienie powierzchni nieprzepuszczalnych, studnie chłonne, drenaż, skrzynki rozsączające, zbiorniki otwarte),

4) do retencjonowania wód opadowych, w tym roztopowych na dachach – „zielone dachy” (warstwa drenażowa) bez kosztów nasadzeń,

5) do wykorzystywania retencjonowanych wód opadowych lub roztopowych (np. pompy, filtry, przewody, zraszacze, sterowniki, centrale dystrybucji wody, inne instalacje umożliwiające zagospodarowanie wody z istniejącego/nowobudowanego w ramach inwestycji zbiornika).


Podmioty mogące ubiegać się o dofinansowanie oraz szczegółowe warunki dofinansowania z WFOŚiGW w Toruniu określone są w treści Programu Priorytetowego „Moja Woda” oraz w Regulaminie naboru wniosków.


Sposób składania wniosku:

W celu złożenia wniosku o dofinansowanie należy:

1)  Założyć konto na Portalu Beneficjenta na stronie: https://portal.wfosigw.torun.pl
(nie dotyczy osób posiadających już konto na Portalu Beneficjenta) w celu pobrania, wypełnienia i przesłania wniosku o dofinansowanie. Dodatkowe informacje znajdą Państwo na Portalu Beneficjenta w sekcji „PYTANIA I ODPOWIEDZI”.

2) Pobrać, a następnie wypełnić aktywny formularz PDF wniosku o dofinansowanie, dostępny po lewej stronie w zakładce „DEDYKOWANA OFERTA DLA BENEFICJENTA (FORMULARZE WNIOSKÓW) Programy i konkursy”.
Po zakończeniu wypełniania należy sprawdzić poprawność wpisanych danych.

3) Wysłać wypełniony formularz wniosku do Funduszu za pomocą „SKRZYNKI PODAWCZEJ – PDF”– dostępnej na Portalu Beneficjenta.

4)  Wydrukować wypełniony formularz wniosku wraz z załącznikami, podpisać i dostarczyć w wersji papierowej do:

Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu
(ul. Aleksandra Fredry 8, 87-100 Toruń)

w godzinach jego pracy tj. 7:00 - 15:00

lub Filii Biura w Bydgoszczy

(ul. Ogińskiego 2, 85-092 Bydgoszcz)

w godzinach jego pracy tj.

poniedziałek, środa, czwartek, piątek 8.00 - 16.00

wtorek 9:00 - 17:00

albo za pośrednictwem Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).


Dostarczone (w wersji elektronicznej za pośrednictwem Portalu Beneficjenta i w wersji papierowej albo za pośrednictwem ePUAP) formularze wniosków muszą posiadać taką samą sumę kontrolną umieszczoną na dokumencie (kod literowo-cyfrowy znajdujący się w górnej części na pierwszej stronie formularza oraz w dolnej części na kolejnych stronach formularza),  jednakową  na każdej stronie wniosku.


Ocenie będą podlegać tylko te wnioski, które wpłynęły w terminie naboru, zostały przesłane za pośrednictwem Portalu Beneficjenta w formie elektronicznej (aktywny PDF) i została złożona ich podpisana wersja papierowa (z tożsamą sumą kontrolną).


O zachowaniu terminu złożenia wniosku decyduje data wpływu wniosku w wersji papierowej do sekretariatu WFOŚiGW lub Filii Biura w Bydgoszczy lub na skrzynkę podawczą WFOŚiGW znajdującą się na elektronicznej Platformie Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

Informujemy również, iż nabór wniosków może zostać zakończony albo wstrzymany, o czym będą Państwo informowani poprzez  Portal Beneficjenta oraz stronę internetową:

https://www.wfosigw.torun.pl/


Po otrzymaniu pozytywnej decyzji o udzieleniu dofinansowania oraz podpisaniu umowy, Beneficjent zobligowany jest złożyć wszystkie niezbędne dokumenty do rozliczenia przedsięwzięcia:


  1. Wniosek o płatność;
  2. Protokół odbioru końcowego (w przypadku gdy przedsięwzięcie jest  w całości realizowane przez wykonawcę);
  3. Oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (w przypadku,
    gdy przedsięwzięcie nie zostało w całości realizowane przez wykonawcę, lecz siłami własnymi);
  4. Faktury/rachunki lub inne dokumenty księgowe wystawione na Beneficjenta i/lub współmałżonka;
  5. Dokumenty potwierdzające opłacenie faktur i rachunków;
  6. Ostateczną decyzję zezwalającą na użytkowanie budynku albo zgłoszenie zakończenia budowy, do którego właściwy organ nadzoru budowlanego nie zgłosił sprzeciwu - dotyczy przedsięwzięcia zrealizowanego na nieruchomości, na której na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie planowano lub rozpoczęto budowę budynku mieszkalnego jednorodzinnego;
  7. Dokumentację fotograficzną realizowanego przedsięwzięcia wykonaną na różnych etapach jego realizacji umożliwiającą weryfikację zrealizowanego zakresu rzeczowego, w szczególności robót ulegających zakryciu.

Dokumenty do pobrania:

  1.  Program Priorytetowy „Moja Woda”
  2.  Regulamin naboru wniosków w ramach Programu Priorytetowego „Moja Woda”  na lata   2020-2024
  3.  Formularz wniosku o dofinansowanie dostępny jest na Portalu Beneficjenta 

Materiały pomocnicze:


1.   Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków

Szczegółowe informacje w sprawie Programu:


Anna Pawlikowska-Tyburska

Weronika Mazurkiewicz


tel. 56 62-12-336

e-mail: mojawoda@wfosigw.torun.pl


Załączniki
PlikRozmiarTyp pliku
Program Moja Woda 212.44 KB pdf
Regulamin Programu Moja Woda od 03.08.2023 r. 255.11 KB pdf
Wytyczne w zakresie kwalifikowalności wydatków 125.07 KB pdf
Ogłoszenie o naborze_Moja Woda 164.15 KB pdf

Data dodania 03.08.2023

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Zamknij